De beste SEO strategie voor 2022

In mijn omgeving hoor ik steeds meer ondernemers over SEO. Maar wat is nou een goeie SEO-strategie om in te zetten in 2022 en wat kun je zelf al heel makkelijk toepassen op je website om een betere SEO-score te behalen?

Die vragen ga ik voor je beantwoorden in dit artikel. Aan het eind van dit artikel ben jij instaat om je eigen SEO strategie te bepalen en kun je deze in grote lijnen zelf uitzetten, let’s dive in!

Wat is SEO?

Laten we bij het begin beginnen, wat is SEO eigenlijk? Heel simpel SEO (Search engine optimalisation) is de optimalisatie van pagina’s om zo gemakkelijker gevonden te worden op zoektermen door zoekmachines zoals Google. Dit doen we natuurlijk om op deze manier bezoekers aan te trekken.

Wat is een SEO strategie?

Een SEO strategie is een strategie die een organisatie voert om organisch meer bezoekers te generen. Je kunt als consument ook een SEO strategie voeren om meer bezoekers op je website te krijgen. Een goeie SEO bestaat uit meerdere onderdelen, verder in het artikel ga je hier alles over uitleggen!

Hoe pas je SEO zelf toe?

Hoe pas je SEO vervolgens zelf toe op je website? Als je hier meer over wilt weten wat wel aan te raden is raad ik je aan het volgend artikel te checken De beste SEO strategie voor 2022 – Antenu. Hier leggen we precies uit wat de SEO basics zijn die essentieel zijn voor je website.

Top SEO-strategie

Nu je de basics weet is het tijd om voor een SEO-strategie te kiezen. Het sleutelwoord voor een goeie SEO-strategie is Consistentie. Het is van groot belang dat je voor een strategie kiest en deze voorzet. Kies ervoor om een bepaalde hoeveelheid content te produceren per week/maand en hou dit vast.

Dit is ontzettend belangrijk geworden. Omdat er ontzettend veel content te vinden is op Google is het dus belangrijk om relevant te blijven en te blijven schrijven en je te blijven laten zien aan je doelgroep.

Tegenwoordig kiest iedereen ervoor om bij een specialist te kopen en zich er door eentje te laten informeren. Google weet dit ook, zei geven dus ook de voorkeur aan de specialist. Deze laten ze meer zien en heeft dus een betere ranking ten opzichte van zijn concurrenten. Maar hoe wordt je zoon specialist in de ogen van Google?

Dit word je door de autoriteit te worden over een bepaald onderwerp. Als je genoeg content schrijft over een bepaald onderwerp dan ziet Google na een tijdje dat mensen alle vragen die ze hebben over een specifieke niche bij jou beantwoord krijgen. Op dat moment word je in de ogen van Google de specialist. Google zal nu jou boven je concurrenten plaatsen omdat de zoekmachine heeft geleerd dat mensen altijd vinden. Wat ze zoeken als ze op jouw website terecht komen. Een ander sleutelwoord is dus relevantie.

Het is voor de zoekmachine het allerbelangrijkst dat het resultaat dat ze laten zien aan de persoon die de zoekopdracht uitvoert dat de resultaten die hij/zij ziet antwoord geven op de vraag die die persoon heeft. Dus als jij altijd relevant bent binnen een bepaald onderwerp word je de topical autority.

Hoe voer je een topical autority strategie uit?

Dit doe je door alle vragen die mensen hebben over een bepaald onderwerp of binnen een bepaalde niche te beantwoorden. In de zoekmachine zelf kun je al een heel eind komen, als je zelf een vraag stelt in de zoekmachine krijg je allemaal gerelateerde vragen te zien. Dit zijn vragen die andere Google-gebruikers al eens hebben gesteld en die in lijn zijn met de vraag die jij zelf hebt gesteld. Op deze manier kan je al een goed beeld krijgen van de vragen die mensen hebben binnen jouw niche. Een andere manier om erachter te komen wat jou doelgroep wilt weten is door gebruik te maken van een tool die dit soort informatie verzamelt.

SEO-Tools

Je zou bijvoorbeeld kunnen werken met Ubersuggest van SEO specialist Neil Patel. Deze SEO-tool heeft een gratis variant die je kan inzetten om achter te komen wat mensen allemaal opzoeken binnen Google. Ubersuggest geeft jou dan een hoop keywords ideeën zodat jij daar weer content over kunt schrijven. Het grote voordeel van het gebruiken van een SEO-tool is dat deze ook kunnen zien hoeveel er wordt gezocht op een bepaald zoekwoord. Je kunt dus heel gemakkelijk bepalen hoeveel bezoekers het je zou opleveren als je een bepaalde nummer 1 positie veroverd.

Een andere goeie tool om hiervoor te gebruiken is SEMrush. SEM ush heeft een gratis variant maar die is helaas zeer gelimiteerd en je hebt een limiet van 5 zoekopdrachten per dag.

Topical map

Als het goed is heb je nu een lijst met allerlei ideeën waar je content over zou kunnen schrijven aan de hand van de zoekwoorden en zoekopdrachten die je hebt gevonden. Het is tegenwoordig het meest effectief als deze long-tail zijn, meer hierover kun je lezen in dit blog artikel De beste SEO strategie voor 2022 – Antenu.

Het is nu tijd om al deze content ideeen te gaan inplannen en maken. Dit doe je in een topical map. Hier plan je wanneer je je content gaat posten en welke content je gaat posten. Ik hoor je al denken hoe ziet zoon topical map er dan uit? Ik heb even een voorbeeld voor je gezocht

(voorbeeld topical map)

Beantwoord de “mensen vragen ook”

Probeer om zoveel mogelijk de “mensen vragen ook” vragen te beantwoorden. Dit is een goeie techniek om meer bezoekers naar je website te krijgen. Uit recent onderzoek bleek dat de “mensen vragen ook” 48.4% van de gevallen wordt getoond door Google. Dit is een mooie kans om Google te laten zien dat je waardevol bent voor je doelgroep. Dit is ook een goeie manier om je content in de top van de zoekresultaten te laten zien.

Het is zelf zo dat de “mensen vragen ook” op de tweede pagina van Google wordt getoond. Dit betekent dus dat je een nog grotere kans hebt om getoond te worden als je deze vragen gaat beatwoorden.

Verhoog de dwell time

Dwell time is de tijd die iemand op je website spendeert voordat hij terug klikt naar de resultaten pagina. Dit is in de ogen van Google een enorm belangrijke ranking factor omdat deze goed in kaart brengt of je waardevol bent voor de zoeker of niet. Je kunt de dwell time van je bezoeker verhogen waardoor je dus waardevoller wordt. Dit kun je doen op de volgende manieren.

Door met interne links te werken. Door te linken naar artikelen van jezelf creëer je een spinnenweb op je eigen website die ervoor zorgt dat de persoon die op je website aan het scrollen is betrokken blijft met je content. Doordat hij/zij van artikel naar artikel gaat verhoog je de tijd dat hij/zij spendeert op je website.

Een andere goeie techniek om dwell time te verhogen is door goeie foto’s maar vooral video’s te plaatsen die de bezoeker niet meenemen naar een andere website maar die hem op die van jou laten. Door dit toe te passen verhoog je de tijd die iemand op je website besteed en word jij waardevoller.

Samengevat

Kort samengevat, als je in 2022 hard wilt ranken binnen de zoekmachine moet je de zoekmachine laten zien dat je waardevol bent voor je doelgroep. Dit is het allerbelangrijkste in Google’s ogen. Mensen met een zoekopdracht moeten bij jou precies vinden wat ze zoeken, dit is immers waar de zoekmachine voor is gebouwd. Door veel content te schrijven en een goed aansluitend product te leveren die naadloos aansluit op de behoefte van je doelgroep zal je laten winnen in Google.

Deel dit blog artikel:

De beste SEO strategie voor 2022

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook andere blog posts

Menu

Snel hulp nodig?