Wat is SEO? anno 2022

SEO? Wat is dat eigenlijk…

Je hebt de term SEO waarschijnlijk al talloze keren voorbij horen komen anders was je hier nu niet geweest. In dit blog artikel wil ik je meer vertellen over wat SEO is en waarom het belangrijk is om een goeie SEO-strategie te voeren op je website. Maar nu als eerst de vraag wat is SEO? SEO wat staat voor “search engine optimalisatie” is de manier om bij Google op een gratis manier met je website te ranken. Om op deze manier “free real estate” online te bemachtigen. Het is een uitstekende manier om een hoop meer bezoekers naar je website te krijgen zonder dat je hier een hoop geld voor betaald. Een ander groot voordeel van SEO is dat het blijvend is. Als je eenmaal een positie binnen Google hebt bemachtigd wordt je niet zomaar van deze plaats afgegooid, maar niet als er in Google’s ogen iemand is die betere content heeft over een bepaald onderwerp dan jij.

De basics

Voordat is verder ga met uitleggen wat de verschillende vormen van SEO zijn wil ik eerst eventjes een paar basics aanraken. Als je een effectieve SEO strategie wilt voeren is het enorm belangrijk dat je hier de juist tools voor gebruikt. De eerste tool die onmisbaar is in het SEO pakket is de Google search console.

Google search console

Dit is een absolute power tool die het mogelijk maakt voor jou om een hoop inzicht te krijgen in je website. Bijvoorbeeld dingen als:

  • Je XML sitemap inleveren
  • Relevante keywords & keywords ideeën
  • Mogelijke errors op je website
  • Je impressies
  • Je CTR (Click trough rate)
  • En nog veel meer…

De volgende tool is een andere tool van die Google die ook enorm krachtig is namelijk Google analytics.

Google analytics

Google analytics is de analytische tool van Google die alles weet over jouw website. Van bounce rates tot traffic analytics meet het. Om het je makkelijk te maken zal ik de key functies van Google analytics hieronder nog even voor je opsommen.

  • Meten van je campagnes
  • Het meten van jouw doelen
  • User journeys & funnel bouwen
  • Welke pagina’s brengen de meeste bezoekers binnen
  • En nog veel meer

Nu we de belangrijkste tools voor een goeie SEO-strategie hebben gehad gaan we verder met de verschillende vormen van SEO.

Vormen van SEO

Als we het over SEO hebben praten we eigenlijk over twee verschillende vormen zullen we maar zeggen van SEO. Dit zijn On-page en Off-page SEO.

On-page

On page SEO heeft alles te maken met de SEO op de pagina zelf. Hier kun je denken aan H1 tags, het optimaliseren van je foto’s & logo. Eigenlijk alles wat te maken heeft met je pagina zelf is On-page SEO.

Off-page

Off-page SEO heeft te maken met alle SEO die je buiten je website doet. Hier moet je denken aan de resultaten die je in Google of Bing ziet. Dit zijn bijvoorbeeld meta beschrijvingen, Google mijn bedrijfspagina, link building en een hoop meer onderwerpen waar we verder in dit blog artikel dieper op ingaan.

On-page SEO

Laten we beginnen met on-page SEO. Zoals eerder uitgelegd houd on-page SEO zich bezig met alles wat er op de website zelf gebeurd over de vindbaarheid voor zoekmachines. Maar hoe kun jij dit effectief inzetten voor je eigen website? Laten we eens kijken naar de verschillende mogelijkheden van On-page SEO.

Optimaliseren van je afbeeldingen

Het optimaliseren van je afbeeldingen is misschien wel een van de belangrijkste SEO-technieken die door veel ondernemers over het hoofd wordt gezien. Voor Google en andere zoekmachines is het heel belangrijk om snel te kunnen begrijpen waar iets overgaat zodat deze content dan op een goeie en snelle manier kan worden verwerkt en toegevoegd aan de database van deze machines. Het is hierom van uiterst belang dat je alle afbeeldingen op je website de juiste benaming geeft zodat de zoekmachines snappen waar de afbeelding over gaat.

Dit doe je door de naam van de afbeelding al voor je hem op je website plaatst de juiste naam te geven.

Bijvoorbeeld voor bovenstaande foto: “Website lay-out voorbeelden”

Door al je afbeeldingen op deze manier te hernoemen is het voor Google en andere zoekmachines een stuk gemakkelijker om te achterhalen waar je afbeelding over gaat.

Tip! De belangrijkste afbeelding om te optimaliseren die vaak over het hoofd wordt gezien is het Logo van je website. Deze is belangrijk omdat hij op elke pagina van je website te vinden is in je header.

H1 tags

Nu hoor ik je denken wat is een H1 tag… Heel simpel. Een H1 tag is als het waar de titel van je pagina. Niet te vergissen met je title tag wat de titel is die je uiteindelijk in je banner ziet. De H1 is de belangrijkste titel voor je pagina in de ogen van zoekmachines. Deze titel moet als het ware je pagina omschrijven in een zin, ook weer met als oogpunt om het de zoekmachine zo makkelijk mogelijk te maken om te achterhalen waar je pagina over gaat.

Hoe ziet zoon H1 tag er dan precies uit?

Als we een kijkje nemen op onze eigen website kan je misschien al raden wat onze H1 tag is. Juist “je website laten bouwen in 5 werkdagen”. Dit hebben we gedaan zodat bezoekers van de website in een oogopslag weten waar de website over gaat, dit is dus niet alleen enorm handig en belangrijk voor de zoekmachine maar ook voor de bezoekers van je website.

Dus als we de H1 tag even samenvatten is dit dus de titel van je pagina en de USP van het bedrijf in een zin opgeschreven.

Tip! Alhoewel de H1 tag de belangrijkste is in de ogen van Google werkt het goed als je je belangrijkste keyword ook terug laat komen in de tags op je website. Dit zijn je H2 H3 & H4 tag.

De tekst

Deze had je hier waarschijnlijk wel verwacht. De tekst dus wat er uiteindelijk als content op je website staat is vanzelfsprekend enorm belangrijk. Ik wil hier even wat do’s en dont’s met je delen als het gaat over het schrijven van SEO gerichte teksten op je website. Maar eerst even wat achtergrond informatie.

Als we het hebben over teksten schrijven om hier mee meer bezoekers voor je website te generen. Spreken we eigenlijk altijd over een blog. Een blog is voor de meeste bedrijven de manier om meer bezoekers naar hun website te krijgen. Zo heeft Jumbo in 2018 het razend populaire blog smulweb.nl gekocht omdat deze al een enorme hoeveelheid (gratis) bezoekers trekt door de enorme hoeveelheid content die op de website staat. Maar ook een hoop andere grote bedrijven hebben een blog om op deze manier organische verkeer naar hun website te krijgen.

Maar niet alleen tijdens het schrijven van blog artikelen is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Ook als je je verkoop pagina’s & andere pagina’s zoals je home pagina maakt, is het belangrijk om te zorgen dat mensen met bepaalde zoek intenties op de juiste pagina komen, waar ze daadwerkelijk ook het antwoord vinden op hun zoekopdracht.

Zo nu dat uit de weg is en je hopelijk een iets breder begrip hebt van wat zoekmachines belangrijk vinden als het gaat om tekst heb ik een aantal belangrijke do’s en dont’s. Laten we beginnen met de Dont’s.

Dont’s

  • Een van de meest gemaakte fouten die je ziet, is keyword spammen. Wat houd dit precies in? Je hebt een keyword gevonden waar jouw doelgroep op zoekt. Super goed! Wat je vervolgens doet, is dit keyword tot in den treure gebruiken zodat de zoekmachine ziet dat het over dit onderwerp gaat ook als je zinnen hierdoor niet meer helemaal lekker lopen. Slim right? Nu niet echt dus, omdat zoekmachines tegenwoordig zo slim zijn, zien ze dat je dit keyword aan het spammen bent. Ook zien ze dat dit heel vaak ten koste gaat van iemands ervaring op die website (dus indirect de zoekmachine). Dit is wat de zoekmachine absolute niet wil. Die is er in eerste instantie namelijk om jou van relevante goeie informatie te voorzien. Ze straffen je hierop af door bijvoorbeeld je pagina niet weer te geven of in sommige gevallen zelf te verwijderen.
  • Een andere don’t die we helaas nog vaak zien is het stelen van content. Bijvoorbeeld gehele of delen van blog artikelen van andere overnemen en op je eigen website plaatsen om op deze manier je website te vullen. Google en andere zoekmachines rekenen je hier zwaar op af. Het is voor hen heel belangrijk dat de content op je website uniek is.

Do’s

  • Wat dan wel goed werkt in plaats van keyword spammen is het volgende. Je belangrijkste keyword als aller eerste zin van je pagina plaatsen. Door dit te doen begrijpt de zoekmachine direct waar de rest van de pagina ook over zal gaan.
  • Schrijf in makkelijke taal. Gebruikers vriendelijkheid staat voor zoekmachines op nummer een en dit trekken ze dan ook in alles door. Zoals ik je al eerder vertelde, is het maken van een optimale ervaring voor jou het doel van elke zoekmachine. Dit om ervoor te zorgen dat je deze zoekmachine blijft gebruiken. Zoekmachines hechten dan ook veel waarde aan websites die hier ook rekening mee houden.

Tip! Zorg ervoor dat je de tekst die je op je website plaats in hapklare blokken neerzet zodat het makkelijk geconsumeerd wordt door de persoon die je website bezoekt.

Zoals wij hier hebben gedaan onder het kopje “meer bezoekers generen”. Dit doe je natuurlijk ook weer vanuit een gebruikersvriendelijk perspectief.

Link building

Dit is het laatste onderdeel van het stukje On-page SEO en een enorm belangrijk onderdeel. Je hebt misschien wel eens gehoord van link building en misschien ook wel niet. Link building is wat de naam al zegt: Een spinnenweb van links die allemaal met elkaar verbonden zijn.

Nu hoor ik je denken “waarom is dat zo belangrijk?”. Daar zijn een aantal simpele reden voor. Google en andere zoekmachines willen graag waardevol zijn voor zijn gebruikers. Om zo waardevol mogelijk te zijn is er voor zoekmachines dus van uiterst belang dat goeie en complete content op een zo makkelijk mogelijke manier te vinden is. Dit is wat link building mogelijk maakt. Het zorgt er eigenlijk voor dat termen die je niet kent makkelijk achter haalt kunnen worden. In de afbeelding hieronder laat ik zien wat ik met link building bedoel.

Je ziet hier dat:

  • Pagespeed insights (google.com)
  • GTmetrix

Blauw gedrukt zijn. Dat betekent dat het klikbare links zijn geworden. Als we het dan over links building hebben we het altijd over interne en externe link building.

Voordelen interne links

Interne link building houd eigenlijk in dat je een spinnenweb van links hebt over je eigen website die weer naar je eigen website refereren. Dit is handig om een aantal redenen.

  1. Je vergroot hiermee de “dwell time” van je bezoekers. Doordat de bezoeker van jouw website wordt afgeleid door de links en erop klikt, blijft hij langer op je website waardoor deze in de ogen van zoekmachines meer waard is.
  2. Je wordt de specialist in jouw vakgebied. Tegenwoordig kopen mensen het liefst bij de specialist. Brood koop je bij de bakker, vlees bij de slager en je PC haal je het liefst bij iemand die er verstand van heeft. Door te werken met interne links zorg je er voor dat jij de specialist wordt in je vakgebied omdat je niet meer van jouw website af hoeft als bezoeker omdat je er alles kan vinden.
  3. Je vergroot de kans dat je website snel wordt geïndexeerd. Google & andere zoekmachines werken met zogeheten crawlers. Een crawler is een robot die over je website gaat en de structuur van deze in kaart brengt voor de zoekmachine. Door interne links wordt het voor een crawler makkelijker om de structuur van je website te bepalen. Wat betekent dat je website waardevoller is dan een website die dit mist.

Voordelen externe links

Externe link building is dan weer het tegenover gestelde van interne link building. Je bouwt met externe link building een netwerk van links die verwijzen naar andere domeinen met autoriteit waarvan de zoekmachine weet dat het waardevolle websites zijn. Op deze manier snapt de zoekmachines dat je je lezer een zo waardevolle beleving wilt geven en weet deze nog beter waar je onderwerp over gaat.

Er is nog een ander voordeel van externe link building alleen valt die niet onder het kopje On page SEO maar onder Off page SEO. Om je niet te verwarren zal ik die evengoed hier uitleggen, maar weet dat dit hoort bij je Off page SEO-strategie.

Als we het hebben over Link building is er een begrip wat je moet begrijpen en dat is Link juice. Google werkt met dit zogeheten link juice zodat websites naar elkaar kunnen verwijzen en daar profijt uit kunnen halen door middel van een hogere DA (Domein-autoriteit) en een hogere PA (pagina-autoriteit). Link juice is eigenlijk het “sap” wat van de ene pagina  (via een externe link) doorvloeid naar de andere pagina.

Hoe werkt dit dan precies?

Stel je voor dat je een vol glas hebt. Dit glas is tot de rand gevuld met link juice. Het glas representeert je pagina. Als je vanaf deze pagina linked naar een andere externe pagina krijgt deze pagina de volledige link juice van jouw pagina waardoor deze mits je een goeie DA en PA hebt ook zal stijgen in DA en PA.

Wat gebeurd er dan als je linked naar meerdere websites vanaf dezelfde pagina?

Als je vanaf een pagina naar meerdere pagina’s linked zullen deze pagina’s jouw link juice dus moeten delen. Dit is dus minder krachtig als linken naar een pagina.

Hoe kan jij zelf een goeie link building strategie toepassen op je business?

Zoals je al hebt geleerd is het dus erg krachtig als je vanaf een site met een hoge DA en PA-score linked naar een andere pagina. Hoe kun je dit nu in je voordeel gebruiken? Door te gaan gast bloggen bijvoorbeeld! Door blogartikelen te schrijven voor websites die in dezelfde niche zitten als jij kun je gemakkelijk linken naar je eigen website zodat deze haar DA & PA weer omgaan gaan. Ook kun je samenwerkingen met andere website-eigenaren aangaan waarin jullie bijvoorbeeld samen een blog of aantal blog artikelen schrijven of samen een podcast maken.

Off page SEO

We zijn nu aangekomen bij het stukje off page SEO. Dit betreft alles wat met SEO te maken heeft en niet op je eigen website gebeurd. Lets dive in en laten we beginnen met een van de belangrijkste Off-page SEO onderwerpen namelijk Google my business of mijn bedrijf.

Google mijn bedrijf

Google mijn bedrijf is weer een tool die Google je aanreikt om je zichtbaarheid te vergroten het is een enorm krachtige tool & in het speciaal krachtig als je aan local SEO wilt doen. Als voorbeeld heb ik hieronder een afbeelding neergezet die je laat zien hoe je bedrijf wordt getoond als je Google mijn bedrijf gebruikt.

Aan de rechterkant zien jullie de displaybox van Rokerij Smoking. Bij een volledig ingevulde mijn bedrijf krijg je dus enorm veel gratis online onroerend goed van Google. Maar niet alleen als je zoekt naar de merknaam wordt je binnen google getoond. Ook als iemand op zoek is naar een product wat jij verkoopt, wordt je getoond als die persoon in de buurt is van jou bedrijf.

Denk hier aan zoekopdrachten als: “kapper in de buurt” of “nagel studio dicht bij” voor bedrijven die vooral lokaal zaken doen is dit een enorm krachtige tool zoals je ziet.

Maar hoe werkt Google mijn bedrijf dan precies?

Nu eigenlijk vrij simpel je zoekt op google “google mijn bedrijf” of via deze link.

Aller eerst gaat Google je vragen naar de naam van jou bedrijf. Als er nog geen bedrijfpagina bij Google is kun je deze nu aanmaken en moet je een e-mail adres opgeven die je aan je bedrijfspagina verbind.

Tip! Verbind je Google mijn bedrijfspagina nooit aan een persoonlijk email adres, maar altijd aan die van je bedrijf.

Als je Eenmaal in Google mijn bedrijf bent voer je hier zoveel mogelijk informatie over je bedrijf in. Dit doe je zodat Google een zoon compleet mogelijk plaatje van jou bedrijf kan schetsen aan mogelijk geïnteresseerde mensen.

Wat kan ik allemaal delen via Google mijn bedrijf?

Hieronder heb ik een lijst gemaakt zodat je overzichtelijk kunt zien welke informatie je via Google mijn bedrijf kunt delen.

  • Bedrijfsnaam
  • Categorie (Wat doet je bedrijf)
  • Telefoonnummer
  • Google reviews
  • Je producten/diensten
  • Openingstijden (en speciale openingstijden i.v.m. feestdagen)
  • Je website
  • Piekuren (wanneer is het druk)
  • Kort verhaaltje over je bedrijf
  • Foto’s & video’s
  • Vragen & antwoorden (FAQ)
  • Google maps

Google maps

Het laatste kopje uit het lijstje “Wat kan ik allemaal delen via Google mijn bedrijf” is een enorm belangrijk. Je wordt namelijk ook op Google maps getoond als iemand opzoek is naar een dienst in de buurt die jij aanbied. Zo verbreed je je zichtbaarheid niet alleen in de search engine van Google, maar ook op Google maps waar steeds meer mensen zoeken. Om in Google maps getoond te worden moet je de volgende stappen doorlopen.

Klik hier en log in met je Googleaccount waarmee je je mijn bedrijf account wilt gaan beheren.

Eenmaal ingelogd in Google mijn bedrijf kom je op de volgende pagina terecht.

(Als voorbeeld gebruik ik hier even de Google mijn bedrijf van Natural nature health een bedrijf waar ik ook deels eigenaar van ben)

Door het aanmaken van een Google mijn bedrijf pagina voegt Google je automatisch toe aan businesses op Google maps. Het enige wat jij nu nog moet doen is jou bedrijf claimen. Als je wilt leren hoe je dat doet, kan je hier klikken.

Title & Meta beschrijvingen

We zijn aangekomen bij de titel en de meta beschrijvingen. Je hebt waarschijnlijk wel eens van deze begrippen gehoord omdat ook deze weer erg belangrijk zijn voor je off page SEO.

Je titel en meta tag zien er als volgt uit

Het met zwart omlijste “Rokerij Smoking | wij roken het!” is hier de titel en het met rood onderstreepte “Rokerij smoking door Mathieu Robert….”is de meta descriptie.

Waarom zijn de Title tag & meta beschrijving belangrijk?

Allereerst omdat dit het eerste is wat je klant te zien krijgt van jouw bedrijf. De titel en meta moeten een klant overtuigen om juist bij jou een product of dienst aan te schaffen. Maar ook voor je SEO zijn deze twee enorm van belang. Het is namelijk erg belangrijk dat je in de Titel tag en de meta descriptie je belangrijkste zoekwoord waarop je gevonden wilt worden laat terug komen.

In het geval van Rokerij Smoking kun je al wel raden waarop zei gevonden willen worden.

Als je antwoord Rokerij Smoking is heb je het goed!

Maar je hoeft natuurlijk niet je eigen brand naam als belangrijkste key word te hanteren op elke pagina van je website. Als het goed is heeft elke pagina op je website een doel. Als je doel bijvoorbeeld is om een cursus boekhouden te verkopen, kun je je titel en meta beschrijving optimaliseren voor die zoekwoorden (keywords) in dat geval kies je bijvoorbeeld voor een titel als “Hoe doe je je eigen boekhouding? | boekhoud kantoor Zoer” & laat je precies hetzelfde zoekwoord ook terug komen in je meta.

Wat zijn zoekwoorden? (Keywords)

We zijn nu aangekomen bij misschien wel het belangrijkste hoofdstuk van dit hele blog artikel. Ik heb deze bij off-page SEO geplaatst omdat het onderzoek wat hier plaats vind buiten de website zelf wordt gedaan. Maar zoekwoorden vind je natuurlijk vooral terug op de website zelf. Ik zie elke dag nog enorm veel ondernemers fouten maken als het aankomt op het kiezen van goeie zoekwoorden, daar straks meer over.

Maar allereerst voor jullie die niet weten wat een zoekwoord is. Een zoekwoord of keyword is een woord of een zin waarmee iemand in een zoekmachine zoekt naar een antwoord. Dit antwoord kan een product of dienst zijn, maar dit kan ook een antwoord op een vraag zijn. Net zoals jij waarschijnlijk dit blog artikel hebt gevonden omdat je meer te weten wou komen over SEO.

Als we het over keywords hebben we het altijd over Short tail & Long tail keywords. Het verschil tussen de twee is dat een short tail keyword het woord zegt het al “kort” is namelijk niet meer dan twee woorden en een long tail keyword drie of meer woorden bevat. De fout die ik een hele boel ondernemers zie maken is dat ze zich blind staren op short tail keywords terwijl deze maar 30% van de zoekintenties bevatten. Het overgrote deel van de mensen (70%) die zoekt via een zoekmachine gebruikt namelijk long-tail keywords. Denk maar eens aan hoe jij zoekt type je vaker een of twee woorden in als je zoekt of zijn het er vaak meer in de vorm van een vraag bijvoorbeeld.

Dit is dus waar de grote winst te behalen valt voor ondernemers.

Maar hoe doe je dan zoekwoorden onderzoek?

Hier zijn een aantal verschillende manieren voor die allemaal goed werken sommige beter dan andere.

  1. De eerste en misschien wel de meest voor de hand liggende manier is door zelf in Google te zoeken op een zoekwoord en te kijken welke suggesties Google zelf geeft.

Meestal weet Google zelf precies wat voor gerelateerde zoekwoorden mensen uit een bepaalde doelgroep zoeken en geeft hij je zelf al suggesties voor zoekwoorden.

  • De tweede manier om zoekwoorden te vinden is ook weer in de zoekmachines zelf. Namelijk onderaan de pagina als je een zoekwoord hebt ingevoerd. In dit voorbeeld gebruik ik hetzelfde zoekwoord als hierboven namelijk “zoekwoorden onderzoek” en geeft Google zelf weer een aantal suggesties over wat ik wellicht zoek.

Hier zie je weer een aantal gerelateerde zoekopdrachten waaruit je een hoop nieuwe keyword ideeën kan halen.

  • Werken met een keyword planner . Als je nog meer inzage wilt in de verschillende keywords en bijvoorbeeld wilt zien hoeveel er dan precies op bepaalde keywords wordt gezocht kun je ook gebruik van tools die je hierbij helpen. Bij Antenu zijn we in het bijzonder fan van twee tools namelijk Ubersuggest (clickable maken) van Neil Patel en SEMrush (clickable maken). Beide van deze tools hebben een gratis versie, maar die is helaas zeer gelimiteerd.

Ter illustratie heb ik van beide tools een screenshot toegevoegd zodat je een beeld hebt van hoe deze eruit zien.

Beide tools hebben veel meer te bieden dan alleen maar keyword research. Maar helpen je ook bijvoorbeeld ook met het schrijven van goeie blog artikelen en laten je zien wat de DA en PA van verschillende websites zijn door middel van Chrome extensies.

Tip! Een andere handige (gratis) tool om de DA en PA van je eigen website of die van je concurrenten te checken is de MOZ bar van https://moz.com/

Een goeie URL

We zijn alweer aangekomen bij het laatste punt van Off page SEO en dat is een goeie URL.

Waarom is het nu belangrijk om een goeie URL te hebben?

Duidelijkheid. Het is enorm belangrijk dat iemand weet wat hij of zij kan verwachten wanneer ze naar een website navigeren. Dit zien we meestal al direct aan de URL. Ook voor zoekmachines is het enorm belangrijk, zij kijken namelijk ook naar de URL van je pagina om te achterhalen waar deze over gaat. Zorg er daarom voor dat de zoekterm waarop je gevonden wil worden met een specifieke pagina terug komt in de URL.

Wat je dus absolute niet wilt doen is een onduidelijke URL. Dit zijn URL’s die helemaal niks zeggen over wat je doet met die pagina.  

Bonus

Ik wil je graag nog een kleine bonus tip meegeven zodat je helemaal voorbereid het nieuwe jaar in kan met je SEO-strategie. Deze tip heeft te maken met SEO speciaal voor je telefoon.

Mobile SEO

Waarom is dit nou juist zo belangrijk?

In 2021 zijn de meeste gebruikers van zoekmachines mensen die via hun telefoon zoeken (68,1% in 2020). Het is daarom voor Google en andere zoekmachines extreem belangrijk dat je een goed geoptimaliseerde website hebt voor de telefoon. Als je dit niet hebt rekenen zoekmachines je hier namelijk op af. Als je zelf je website designed moet je dus goed rekening houden met dat je je website “mobile first” designed.

AMP

Op  7 Oktober 2015 kwam Google met iets nieuws op de markt om de mobiele trend een beetje te helpen. Namelijk AMP pagina’s AMP staat voor accelerated mobile pages en dit zijn in principe pagina’s die nog sneller zijn op je telefoon dan een normale webpagina. Aangezien google erg veel waarde hecht aan snelle websites en zeker voor de telefoon is het aan te raden dat je gaat werken met Google AMP. Je kunt meer informatie vinden over google AMP op https://amp.dev/.

Ik hoop dat je een hoop hebt geleerd tijdens het lezen van dit artikel als je vragen hebt over iets SEO gerelateerd let me know in de comments below.

Deel dit blog artikel:

Wat is SEO? anno 2022

Facebook
Twitter
LinkedIn

Bekijk ook andere blog posts

Menu

Snel hulp nodig?